تغییر نظر امارات درباره ترانزیت کالا از ایران/ پشت پرده کیست؟

برخی شنیده‌ها حاکی از احتمال حذف ایران از کریدور ترانزیتی امارات - ایران - ترکیه و جایگزینی مسیر عراق برای ارسال کالاهای اماراتی به ترکیه است.

به گزارش مشرق، شیخ «طحنون بن زائد آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات و برادر شیخ محمد بن زائد، ولیعهد این کشور ۱۵ آذرماه امسال در سفری یک روزه به تهران با آیت الله رئیسی رئیس جمهور و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دیداری که پس از سال‌ها تنش در روابط ایران و امارات رخ داد و کارشناسان از آن به عنوان نقطه عطفی در آغاز مجدد روابط ایران و امارات تلقی کردند.

گفته می‌شود بخشی از دیدارهای مشاور امنیت ملی امارات با مقامات ارشد کشورمان در تهران را مذاکرات اقتصادی خصوصاً راه‌اندازی کریدور ترانزیتی امارات-ایران-ترکیه به خود اختصاص داده است.

مشاور امنیت ملی امارات فردا به تهران می‌آید

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری: دو کامیون اماراتی در آبان ماه از مسیر ایران به ترکیه رفتند

محمدجواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سوم آذرماه امسال از وقوع این سفر مقام ارشد اماراتی به تهران و راه اندازی کریدور امارات-ترکیه-اروپا از خاک ایران به خبر داد.

وی گفت: حدود یک ماه پیش عبور آزمایشی از امارات به ترکیه داشتیم و کامیونی از امارات با کشتی رو-رو به ایران آمد و از مرز بازرگان به ترکیه رفت؛ این عبور آزمایشی با دو کامیون انجام شد.

این مقام مسئول یادآور شد: اماراتی‌ها این عبور آزمایشی از خاک ایران را برای بررسی اینکه آیا ترانزیت از خاک ایران به صرفه هست یا نه، انجام دادند؛ به خصوص که حمل دریایی افزایش ۲ تا ۳ برابری داشته است؛ لذا تجارت دوبی و امارات به ترکیه که قبل از مسیر دریایی انجام می‌شد، این بار از مسیر خشکی صورت گیرد.

هدایتی تأکید کرد: زمان عبور از خشکی بسیار کمتر از عبور دریایی بود و صرفه اقتصادی آن نیز تأیید شد؛ ضمن اینکه هزینه‌ها و توقف‌های عبور از کانال سوئز را ندارد. در حال حاضر کریدور جنوب به شمال ایران بسیار مورد استقبال کشورها قرار گرفته و باید با توجه به شرایطی که ایجاد شده، به دنبال تسهیل این عبور ترانزیتی و همچنین کاهش فرآیندهای ترانزیت از مسیر ایران باشیم. همچنین باید امنیت موجود در کشورمان و زیرساخت‌های حمل و نقلی آن را به دیگر کشورها بشناسانیم.

کارشناس حمل و نقل: مسیر تردد کامیون‌های اماراتی از ایران به ترکیه ۸ روزه بود

محمدحسین رضائیان، کارشناس حوزه ترانزیت نیز ۲۰ آبان ماه درباره جزئیات ترانزیت کالاهای اماراتی از خاک ایران به مقصد ترکیه گفت: این محموله از مبداء امارات وارد بندر شهید رجایی شده و از مرز بازرگان به ترکیه رسید. زمان طی این مسیر که پیش از این از بندر شارجه امارات تا بندر مرسین ترکیه طی می‌شد به واسطه ایران به ۸ روز کاهش یافته است. این در حالی است که مسیر دریایی که مستلزم عبور از تنگه باب المندب، دریای سرخ و کانال سوئز بود ۲۰ روز به طول می‌انجامید.

خبرگزاری عراقی بغدادالیوم: اماراتی‌ها به ترکیه پیشنهاد جایگزینی عراق را داده‌اند

خبرگزاری بغدادالیوم ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (جمعه ۱۰ دی ماه امسال) از قول مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: اماراتی‌ها به ترکیه پیشنهاد داده‌اند که تا زمان راه اندازی خط آهن بصره به ترکیه، جاده‌های زمینی این کشور به عنوان مسیر ترانزیتی در نظر گرفته شود.

چاووش اوغلو گفته است اماراتی‌ها دعوتنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در فوریه (بهمن ماه امسال) از کشورشان را ارسال کرده‌اند.

وزیر خارجه ترکیه گفته است: اماراتی‌ها در نامه خود نوشته‌اند انتقال دریایی کالاهای از امارات به استانبول ۲۵ تا ۲۸ روز به طول می‌انجامد، اما از طریق زمینی در ۱۰ روز انجام شده است ولی مایلیم این مسیر باز هم کوتاه‌تر شود که از طریق عراق این کار شدنی است.

تغییر نظر امارات درباره ترانزیت کالا از ایران/ پشت پرده کیست؟

عراق قانون ترانزیت را تصویب کرده اما...

اگرچه عراقی‌ها سال گذشته قانون ترانزیت کالا از خاک خود را تصویب کردند اما تا کنون اجازه عبور هیچ کالایی را نمی‌دهند.

حتی اواخر سال گذشته نیز به کنوانسیون تیر (TIR) ملحق شدند و با عبور کامیون‌های ایرانی از خاک خود موافقت کردند؛ اما بلافاصله این تصمیم خود را تغییر دادند.

دولت بغداد ۲۴ بهمن سال گذشته مصوب کرد تا ۵ مرز رسمی عراق برای تردد کامیون‌های ترانزیتی فعال شده است که دو مرز آن مربوط به ایران (مهران و خسروی) و مابقی با عربستان و اردن بود.

تغییر نظر امارات درباره ترانزیت کالا از ایران/ پشت پرده کیست؟

ترکیه به دنبال احداث راه آهن بصره-استانبول به جای راه آهن شلمچه-بصره

تلاش ترکیه برای احداث راه آهن از بصره تا استانبول در حالی است که به گفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ۲۰ سال است از امضای موافقتنامه اتصال راه آهن ایران به عراق از طریق خط آهن شلمچه-بصره می‌گذرد اما به گفته برخی فعالان ترانزیت، ترکیه از مخالفان اصلی رسیدن ایران به راه آهن عراق، سوریه و دریای مدیترانه است.

دست‌های پشت پرده حذف ایران از کریدور امارات-ترکیه کیست؟

در دیداری که مشاور امنیت ملی امارات با آیت الله رئیسی در تهران داشت، رئیس جمهور کشورمان به درستی موضوع دخالت‌های رژیم صهیونیستی در روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس را پیش کشید.

با توجه به اینکه روابط تل آویو-ابوظبی برای همگان آشکار شده، به نظر می‌رسد در موضوع درخواست اماراتی‌ها از آنکارا برای جایگزینی عراق با ایران برای ترانزیت کالا به ترکیه نیز فشارهای رژیم صهیونیستی بی تأثیر نبوده است.

همچنین برخی کارشناسان دیپلماسی اقتصادی معتقدند آمریکایی‌ها نیز در وارد کردن فشار بر دولت بغداد برای افزایش تخفیف‌ها به ترانزیت کالا از خاک کشورشان برای افزایش صرفه اقتصادی ترانزیت از این کشور مؤثر بوده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    33 14
    هر اتفاقی بیفته مرز قانونی ایران و ارمنستان نباید یک ملیمتر کمتر بشود وگرنه خیانت مسلم به منافع ملی ایران است و در تاریخ مانند دریای خزر برای حکومت ننگ و امتیاز منفی تلقی میشود .. والسلام....
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      3 4
      الان این‌مطلب چه ربطی داشت به شقیقه شما ؟!!! امارات برای رسیدن به ترکیه از طریق ایران قرار بود از ایران گدر کنه که بهر دلیل داره تغییر مسیر میده که از عراق بره ارمنستان کجای این دایره قرار داره ؟!!! خدا شعور نصیب کنه که ....
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      3 1
      خبر را نخوندی تا اسم ترکیه را دیدی جوش آوردی. خبر را بخون ببین کی مقصره ترکیه و امارات دشمن ما نیستند رقیب ما هستند پس باید ما هم تلاش کنیم و چونه بزنیم تا بتونیم نطر اماراتیها را برگردنیم با فحش و ناسزا چیزی درست نشده و نمیشه
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      2 3
      البته که ترکیه وامارات دشمن ما هستند ... ترکیه میخواد به ایران بقبولاند که مرز ارمنستان کریدور اقتصادی و امنیتی مهمی برای ایران نیست ..و ایران کریدورهای مهم دیگری. را میتواند با همکاری ترکهای ترکیه بدخواه. داشته باشد . یعنی ایران را مجبور به رضایت دادن به حذف مرز مهم ارمنستان و تحت محاصره گرفته شدن ایران. و ارمنی‌ها و اجرای پروژه های آتی
  • AE ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    24 10
    ترکیه با وضع اقتصادی خرابی که داره هر فتنه ای را انجام می دهد که به یک دلار بیشتر برسد
    • TR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      18 28
      شما با درامد نفت و گاز باز از ترکیه تو اقتصاد عقب هستید بی عرضه تر شما تو کشور داری وجود نداره
    • کورش IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      7 5
      دریای خزر چه شده ؟ فکر کنم با بحرین و آرارات و ...اشتباه گرفته ای. جهت اطلاع خزر هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ توافقی هم امضاء نشده . ...والسلام
    • DE ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      8 3
      اگر ترکیه از لحاظ اقتصادی جلوتر از ایرانه بخاطر اینه که دستبوس اسرائیله .
    • احمد TR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      12 1
      در جواب رفیقی که از ترکیه نظرشو نوشته . عزیز دل جان برادر میتونی بفرمایید چطوری اقتصاد ترکیه به 600 میلیارد دلار بدهی خارجی از اقتصاد ایران بهتره؟؟ اگر اقتصادش خوب بود پس چرا دلار یک دفعه از 7.5 لیر پرید رفت و شد 18.5 لیر ؟؟؟ ماهارو هالو گیر آوردی داداش ؟؟؟ ما هم ترکیه هستیم اما مثل کبک سرمان زیر برف نکردیم .
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      4 1
      این آلب ارسلان شاه ایرانی بود که ترکیه را فتح کرد. قدیمتر هم خشایارشاه ایرانی بود لیدیه را فتح کرد. دست درازی های عثمانی بوسیله یک شاه آذری یعنی شاه عباس قطع شد. ارتش لیدیه آخرین تو سری را هم از سردار سلیمانی در سوریه خوردند-
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      4 0
      ترکیه رو تجزیه شده حساب کن
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 2
      خبر را نخوندی تا اسم ترکیه را دیدی جوش آوردی خبر را بخون ببین کی مقصره ترکیه و امارات دشمن ما نیستند رقیب ما هستند ما باید چونه بزنیم تلاش کنیم تا نظر امارات را دوباره برگردنیم با فحش و ناسزا گفتن که چیزی درست نمیشه
    • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      3 1
      تو برو تو صف نون نوکر رجب
    • GB ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      2 1
      ترانزیستوری جنوب خط انتقال نفت باکو جیحان ترانزیستوری به غرب چین طرح سوپر نفت هیچ کدوم رو تمیزکردن اب خوش از گلدون ذره پایین.دشمنی با همه جایزه نداره.
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      هیچی دریای خزر از پنجاه درصد به هشت درصد تقلیل پیدا کرده فقط .. بحرین هم هیچگاه در قیمومیت ایران نبود از سالها قبلش
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    16 6
    از بنده های شیطان بزرگ انتظاری بندگی برای شیطان را داریم. سران اماراتی برده های امریکا و صهیونیست ها هستند و انتظاری بیش از انها نداریم
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      با این حرف ها به هیچ جایی نخواهیم رسید
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    14 5
    باید با ایجاد نقشه و ترفندی مناسب بنادر امارات را حذف کرد.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      13 2
      بندر اقیانوسی چابهار
  • FI ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    16 4
    خب خیلی پر واضح است. چون منظور از تجارت بین دو کشور یعنی انتقال کالاهای کمکی مورد نیاز تروریستها از امارات به مرزهای شمالی عراق و سوریه است. پس ایران نمیتواند گزینه مناسبی باشد. ولی عراق بدلیلِ نابسامانی امنیتی و وجود حکومتهای محلی بهترین مسیر میباشد, حتی در پوشش ترانزيت کالا به ترکیه, براحتی میتوانند کالاهای مذکور را به گروهای تروریستی در عراق تحویل دهند و کامیون خالی یا کالاهای سرقتی تروریستها را با همان مجوز به ترکیه انتقال دهند.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    11 8
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 3
    چرا صورت مسله رو اینجوری مطرح نکنیم چرا ارسال و شر ع از انارات چرا بندعباس یا چابهار نه چرا ما خودمون انارات حذف نکنیم.......درسته میدونم آمریکا ۱۰۰ سال دیگم نمیزاره
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 1
      هند
  • DE ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 3
    ترکیه به دنبال احداث راه آهن بصره-استانبول به جای راه آهن شلمچه-بصره تلاش ترکیه برای احداث راه آهن از بصره تا استانبول در حالی است که به گفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ۲۰ سال است از امضای موافقتنامه اتصال راه آهن ایران به عراق از طریق خط آهن شلمچه-بصره می‌گذرد اما به گفته برخی فعالان ترانزیت، ترکیه از مخالفان اصلی رسیدن ایران به راه آهن عراق، سوریه و دریای مدیترانه است. دست‌های پشت پرده حذف ایران از کریدور امارات-ترکیه کیست// صهیونیست ها یا همان دوطتهای اصلاح طمعکاران ما و دوستان رژیم سکولار عردوغان . عردوپا برای عضو شدن در اتحادیه اروپا به هر ذلتی تن در میدهد. غلام حلقه بگوش صهیون. در آینده نه چندان دور مردم مسلمان ترکیه او را به موزه تاریخ خواهند فرستاد.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    8 5
    ایران موقعیت استراتژیک ویژه ایی داره اگر زیرساخت ها تکمیل شود مثل ساخت پل ریلی بزرگراهی خلیج فارس مابین قشم و سرزمین اصلی + 4 خطه شدن بافق یزد اصفهان + 4 خطه شدن تهران قزوین + 2 خطه شدن قزوین زنجان میانه + تکمیل 2 خطه میانه بستان آباد + احداث ریل ایستگاه خاوران به ایستگاه اصلی تبریز + ریل شیراز بوشهر و اینطرف از بروکراسی ها و معطلی های گمرک کم کنیم آنوقت اسرائیل هم پشت پرده حرکت بزنه تا امارات به مسیری دورتر و پرهزینه تر بره باید این اختلاف قیمتی را برای طرف اماراتی جبران کند که تو بلندمدت توانشو نخواهد داشت کشوری از منطقه هم بخواد این وسط شیطنت کنه یا باید دست به ارائه تخفیف های غیرمنطقی بزنه که خودکشی اقتصادیه یا باز برای طرف اماراتی جبران تفاوت هزینه ایی داشته باشه که باز تو بلندمدت نمی تونه چنین رویه ایی را ادامه بده پس همه چیز دست خودمانه ما باید سرمایه گذاری روی ریل را بیشتر و بیشتر کنیم تا هر چه سریع تر 10 هزار کیلومتر دیگر ریل به بهره برداری برسه به حدود 25 هزار کیلومتر ریل برسیم مشخص می شه تو منطقه کت تن کیه .
    • هاشمی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      حتما با این حکومت
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    11 3
    طبیعیه ترکیه وامارات سعی دارن در عراق نفوذ کنن الکاظمی هم یک نخست وزیر دست نشانده تی که جزوه متهمان ترور سردار سلبمانی هست ونخست وزیری شیرینی اون بود وگرنه الکاظمی هیچ وجه سیاسی در عراق نداشت والان هم نداره عراق قراداد هایی باامارات برای باز سازی موصل داره ونیروهای ترکیه هم بودجه سالانه برای شهر موصل میزاره و علنا اعلام میکنه میخواط اونجارو زمیمه خاک ترکیه کنه کنه در اصل یک گذینه جایگذین کریدور جنوب به شمال برای هند هم هست که از اونور به بصره واز بصره به اسرائیل واز اسرائیل به اروپا ترکیه روی قضیه هست مثل روی قضیه ارمنستان امارات مهم نیست ما باید تمرکز کنیم رو دواقتصاد بزرگ اینده یعنی هند وچین مراقب باشیم که این دو کشور رو از ما ندزدن باتوجه به این که این طرح انتقال کالا از هند به امارات واز امارات به عراق واز عراق به اسرائیل سوریه هم به هم ریخت برای همینه که در این ترانزیتها سوریه نباشه بهترین موقعیت رو سوریه داشت در مدیترانه شرقی البته درسته به ظاهر عراق اسرائیل به رسمیت نمیشناسه اما عراق یک کشورر اشغال شده هست یادمون باشه
  • یاغچی ابادی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    6 2
    وضعیت فشل ونا کار آمد مدیریت کلان کشور باعث می شود هر اتفاقی بیافتد وقتی که طرحهای توسعه ای وترانزیتی ما سالها طول میکشد تا به سر انجام برسد،وحرکت کلی وسیاستها ی کشوراغلب بر مبنای پیشرفت اقتصادی ومنافع ملی نیست و بسیار ملاحظات ریز ودرشت که خیلی از آنها با منافع ملی و پیشرفت اقتصادی منافات دارنددر آنها دخیل هستند آن وقت چه انتظاری داریم که دیگران این فرصت‌ها را از چنگ ما در نیاورند و کشورهمچنان بدون پیشرفت و توسعه باقی بماند
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    12 4
    در ارتباط به کارشکنی و اخلال در راههای ترانزیت ایران به خارج هر طور نگاه می کنیم رد پای ترکیه را می بینیم اینجاست که میدان باید مثل دیپلماسی به کمک اقتصاد بیاید گاهی اوقات مذاکره و گفتگو فرصت دست برتری به دشمنان خواهد داد که باید با زبان دیگر با آنها صحبت کرد
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 1
      ما از اولشم مذاکره و دیپلماسی بلد نبودیم و حالا هم باز همونیم کلا همیشه با دنیا سرجنگ داریم و فقط یاد گرفتیم چنگ و دندون نشون بدیم نتیجش هم میشه همین انزوایی که بهش گرفتار شدیم و عمری هم نمیخوایم واقعیتو ببینیم و بپذیریم .
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      آی گفتی
    • محمد IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 2
      با چه زبانی میخوای صحبت کنی؟؟ متوهم پانفارس بدبخت. همین کارارو میکنید که دنیا میزنه تو سرتون بدبختهای متوهم خود برتربین بیابان نشین
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    مسیر کشتیهایشش را عوض کنید
  • TR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 4
    ديپلماسي پفكي همينه ديگه
    • FR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      ماشالله به دیپلماسی ترکیه، مثل سگ هار می ممونه
  • آرش IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    یه نگاه به جاده ها بندازید دولت خیلی وقته به وضع جاده ها رسیدگی نمیکنه ..وقتی مدیران فامیلی بر سر کار باشند و شایسته سالاری نباشه وضع اینجوری میشه .ما به مدیران و رئیس جمهور های مدیر نیاز داریم
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    لعنت به ترکیه دست از شرارت علیه ما و سایر همسایه ها بر نمیداره بله البته برای ترکیه رسیدن ایران به سوریه خوشایند نیست
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    فارس های باید از راس حکومت ایران بکشن کنار بدن تورک ها مملکت رو اداره کنن
  • ی بنده خدا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    ،آقا سلام من میگم اصلا دریا را آسفالت کنن راه نزدیک بشه، تازه شبا فوتبال بازی میکنن همشون باهم، ب هرکی میگم میگه ن شمابگید نن بد میگم خخخ
  • سعید رئیسی CA ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    در کنار مسائل سیاسی باید به مشکلات زیر ساختی کشورمون هم اشاره کنیم از جمله امکانات ضعیف بندری وضعیت خراب جاده ها و ترافیک سنگین در مرزهای بازرگان و سرو و مشکلاتی که قاچاقچیان برای کامیونهای در حال عبور در مرزها به وجود میارن
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    هر انتخابی مزایا و معایبی دارد. کریدر امارات، ایران و ترکیه ، کریدر امارات، عربستان، عراق و ترکیه و همچنین کریدر امارات، عراق و ترکیه سه گزینه امارات است. فاصله آبی کم امارات با ایران و حرکت زمینی و هماهنگی با یک دولت مزیت بیشتر و کاهش هزینه کریدر ایران نسبت به گزینه های دیگر است. در دنیای تجارت کاهش هزینه اعتبار بالایی دارد. امارات می تواند انتخاب مختلف داشته باشد و اختیار انتخاب با خودش است. حذف کریدر ایران انتخاب بهینه ای نمی باشد. امارات چون بهینه اقدام نکرده، ریسک و مخاطرات خود را افزایش داده است که در آینده روشن خواهد شد.
  • سعید IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    اینا برده ی اسرائیلن. بدون اجازه اسرائیل کاری نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس